بهترین چای ماسالا چیست؟

شنبه 12 تير 1400
9:28
داود کرمانی

اگر شما هم از طرفداران این نوشیدنی گرم و خوش طعم هستید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین چای ماسالا چیست؟ در واقع بهترین چای ماسالا اصل را باید چای ماسالا هندی دانست. مردم هند از گذشته های بسیار دور با این چای و ادویه های استفاده شده در آن آشنایی دارند، لذا اگر می خواهید طعم اصیل چای ماسالا را بچشید و نوش جان کنید، توصیه ما به شما استفاده از چای ماسالا واردتی و اصل هندی است.

مقالات مرتبط

بهترین برندهای چای ماسالا

این نوع چای با بهره گیری از ترکیباتی مثل دارچین، هل، زنجبیل، چای سیاه و شیر یکی از گرم ترین نوشیدنی های مورد استفاده در سرتاسر جهان است. این نوشیدنی بدلیل طبع گرم خود پس از استفاده بدن انسان را تا مدتی گرم نگه می دارد. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در فصل پاییز و زمستان خواهد بود. از دیگر فواید این چای آسیایی می توان به رفع گرفتگی سینوس ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به سیستم گوارش، بهبود ناراحتی های پوستی مانند جوش، آکنه و ... و همچنین تقویت قلب و عروق دانست. همانطور که می بینید چای ماسالا در کنار طعم فوق العاده آن یک معجون درمانی همه کاره است!

یکی از بهترین برندهای چای ماسالا، چای ماسالا تی تو کاپ بوده که در مقایسه با برندهای خارجی دارای کیفیتی قابل مقایسه می باشد.

روش دم کردن چای ماسالا

در حال حاضر دو روش برای استفاده و مصرف چای ماسالا وجود دارد. در روش اول باید ادویه ماسالا را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. علاوه بر آن مقداری چای سیاه یا سبز و شیر نیز مورد نیاز است. بله درست است، شیر! شیر از مهمترین ترکیبات برای دم کردم چای ماسالا است و به جای آب جوش باید از شیر گرم استفاده کنید.

برای این کار ابتدا مقداری چای سیاه یا سبز را داخل لیوان بریزید، سپس شیر گرم را به مقدار لازم اضافه کنید و در نهایت ادویه ماسالا را به آن اضافه کنید. تقریبا تمام است و نوشیدنی شما آماده مصرف!

اما اگر بخواهید از پودرهای آماده چای ماسالا استفاده کنید، روش کار از این هم راحت تر خواهد بود. استفاده از این پودرها برای افرادی که وقت کافی یا تجهیزات لازم برای دم کردن چای را ندارند، بشدت کاربردی است. شیر گرم را آماده کنید و مقداری از پودر چای ماسالا را به آن اضافه کنید، بعد از یکی دو دقیقه چای شما آماده است!

برای خرید پودرهای آماده چای ماسالا که در دو نوع فله و بسته بندی در بازار موجود هستند، در ادامه مارک های معتبر و با سابقه آن را معرفی می کنیم تا شما عزیزان بهترین طعم چای ماسالا را تجربه کنید.

خرید چای ماسالا

خرید چای ماسالا در حال حاضر به دو روش فاله و بسته بندی امکان پذیر است. چای ماسالا را می توانید هم از مغازه های معتبر بصورت حضوری خریداری کنید و هم بصورت اینترنتی از فروشگاه های اینترنتی سفارش دهید. اما اگر در شهرستان هستید یا به فروشگاه های معتبر چای دسترسی ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه های اینترنتی است. به این خاطر که در حال حاضر تعداد فروشگاه های مجازی که بصورت تخصصی در زمینه چای ماسالا فعالیت دارند کم نیست و در هر کجای ایران که باشید می توانید به بهترین مارک های چای ماسالا دسترسی داشته و خریداری کنید.

فروشگاه هایی مثل دیجی کالا، چای مارکت و آی ماسالا از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده انواع چای ماسالا در ایران هستند. چای ماسالا فله بسته به مارک آن معمولا در بسته های 25 کیلویی و با قیمت کیلویی 65 الی 100 هزار تومان قابل تهیه بوده که نیاز شما را تا چند ماه برطرف می کنند. چای ماسالا بسته بندی نیز به تعداد 10 الی 100 ساشه معمولا با وزن 10 گرم که هر کدام برای درست کردن یک لیوان چای ماسالا مصرف می شوند، قابل تهیه هستند.

بهترین مارک چای ماسالا

در حال حاضر چای های ماسالا موجود در ایران به دو قسمت داخلی و وارداتی تبدیل می شوند. همانطور که می دانید قطعا برندهای وارداتی به دلیل اصالت هندی و طعم فوق العاده آنها بیشتر توصیه می شود، اما قیمت آنها به مراتب بیشتر از مارک های داخلی خواهد بود. برندهای داخلی تولید کننده چای ماسالا نیز اخیرا کیفیت بسیار بالایی پیدا کرده اند و به نسبت قیمت پایینتر ارزش خرید بالایی دارند. در ادامه به تعدادی از معروفترین برندهای موجود وارداتی و ایرانی چای ماسالا اشاره می کنیم:

چای ماسالا جیوراج

چای ماسالا لترا

چای ماسالا جیوراج

چای ماسالا سانتوس

چای ماسالا بگتو

چای ماسالا تاج محل مدل کلاسیک

چای ماسالا تاج محل مدل اسپایسی

چای ماسالا آفرینش

چای ماسالا نیوشا

چای ماسالا تی شاپ

چای ماسالا شاهسوند

چای ماسالا میس ایندیا

چای ماسالا دماوند

بدیهی است که هر کدام از این مارک ها کیفیت و طعم متفاوتی را ارائه می دهند. در نهایت می توان گفت بدلیل وجود دستورالعمل های مختلف برای تهیه چای ماسالا، نمی توان گفت کدام خوب یا بد است و هر کدام از برندها با افزایش یا کاهش بعضی مواد تشکیل دهنده سلایق مختلفی را پوشش می دهند.



[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به چای و دمنوش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]